De betere toogpolitiek vinden we in Argentinië!
In Argentinië hanteert men een beleid op basis van toogpolitiek! We kennen Argentinië allemaal als een land dat een “bare knuckle” strategie hanteert wanneer het aankomt op politiek. Denk maar aan kleurrijke figuren als generaal Juan Domingo Peron en zijn vrouw Evita, de vele interne strubbelingen en de guerrillastrijd…
Maar nu gooien de politici het toch wel over een heel andere boeg! Politieke partijen nemen namelijk de dag van vandaag de lokale brouwers onder de arm om voor hun partijen bieren te maken en te verkopen! “Beervertising” zeg maar…
De trend is een paar jaar geleden gestart in de Peron Peron Bar, toen die het blonde bier “Evita” lanceerde. En ondertussen is er de “Montonero”, een donkere ale in nagedachtenis van de (in 1970 actieve) gelijknamige guerrillabeweging en de “Double K”. Deze laatste heeft zijn dan weer naam te danken aan de Argentijnse leider Cristina Fernandez de Kirchner en haar overleden echtgenoot, president Nestor Kirchner.
De oppositie echter heeft ook niet stilgezeten! De Radicale Partij heeft haar eigen brouwerij de opdracht gegeven om Hipolito Yrigoyen (president van Argentinië tussen 1916 en 1922 en tussen 1928 en 1930) te vereeuwigen in een blond, donker en rood bier!
En zo wordt dus eens te meer de politieke strijd opnieuw uitgevochten aan de toog!